کاربردها و ویژگی های ردیاب شخصی چیست؟
نوشته شده توسط : تکنوگارد

 

معرفی انواع ردیاب های شخصی و ویژگی های آنها

ردیاب وسیله ای است که برای اطلاع از موقعیت مکانی یک شخص یا دستگاه استفاده می شود. بسیاری از ما ردیاب را در فیلم ها و سریال ها و با استفاده از آن برای جاسوسی از مردم می شناسیم. اما این دستگاه کاربردهای دیگری هم دارد مانند ردیاب کیف، حیوانات خانگی و... ردیاب شخصی می تواند وسیله ای برای جلوگیری از سرقت باشد اما استفاده از این وسیله برای جاسوسی جرم است.

در ادامه به معرفی کامل ردیاب افراد می پردازیم. همچنین نحوه عملکرد و کاربردهای این دستگاه را معرفی و توضیح می دهیم. در پایان محدوده قیمت ردیاب های موجود در بازار را بررسی می کنیم. با ما بمان.

ردیاب شخصی چیست؟

ردیاب شخصی وسیله ای است که امروزه بسیاری از افراد برای مدیریت اشیاء با ارزش خود، پرسنل محل کار، کودکان و والدین سالخورده از آن استفاده می کنند. مهم نیست ردیاب مردم را روی چه چیزی قرار می دهید. در صورت گم شدن یا دزدیده شدن، می توانید با استفاده از فناوری GPS مشکل خود را حل کنید. امروزه بسیاری از کارخانه ها و سازمان ها از این دستگاه برای کنترل عبور و مرور کارکنان در ساعات کاری استفاده می کنند.

یا حتی برخی از افراد از ردیاب شخصی برای جلوگیری از گم شدن حیوان خانگی خود در پارک استفاده می کنند. به طور کلی، این دستگاه برای از بین بردن نگرانی شما در مورد از دست دادن چیزهایی که برای شما ارزشمند هستند ساخته شده است.

کاربردهای مختلف ردیاب شخصی

برخلاف نام ردیاب که به آن ردیاب شخصی می گویند، این دستگاه تنها برای ردیابی افراد استفاده نمی شود. با توجه به ساختار و اندازه ردیاب های شخصی، می توانید از آنها برای ردیابی موارد بیشتر استفاده کنید:

مراقبت از کودکان و سالمندان

سالمندان به ویژه پدران و مادرانی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و همچنین کودکان به دلیل شرایط خاص خود بیش از سایر افراد خارج از خانه در معرض خطر قرار دارند. مراقبت از کودکان و سالمندان را می توان مهمترین و اصلی ترین هدف ردیاب های شخصی دانست.

والدین همیشه نگران فرزندان خود هستند. به خصوص اگر به دلیل مشغله کاری و مشغله کاری هر لحظه نتوانند از فرزند خود مراقبت کنند، این نگرانی بیشتر می شود. ردیاب افراد می تواند این مشکل را برای والدین حل کند. مکان یابی کودکان زمانی که در مدرسه، باشگاه، کلاس و غیره هستند، نگرانی از گم شدن کودکان یا سایر مشکلات احتمالی را از بین می برد.

از یک ردیاب شخصی برای محافظت از اشیاء قیمتی استفاده کنید

هر یک از ما ابزارهای ارزشمندی داریم که باعث از دست دادن آن ها می شود. مثلا کیف و لپ تاپ شخصی و گوشی امروزه ارزش مادی بالایی دارد و هر روز آنها را به بیرون از خانه منتقل می کنیم و احتمال سرقت آنها وجود دارد. از سوی دیگر، سارقان می توانند به خانه های ما نفوذ کنند و چیزهای با ارزشی مانند گاوصندوق را بدزدند. نصب ردیاب شخصی روی هر یک از این اشیا می تواند خیال شما را تا حد زیادی راحت کند.

مصارف داخلی

برخی از شرکت ها مانند شرکت های حمل و نقل یا کارخانه ها و شرکت های بزرگ می توانند از ردیاب برای مدیریت رفت و آمد کارکنان در ساعات کاری استفاده کنند. این کار برای اطمینان از سلامت کارکنان، بررسی موقعیت آنها و انجام دقیق وظایف است.

مراقبت از حیوانات خانگی

حیوانات خانگی به خصوص سگ ها نیاز به پیاده روی دارند. بنابراین، صاحبان آنها را به پارک می برند تا حیوان بتواند انرژی خود را آزاد کند. حیوان خانگی شما ممکن است در فضای باز گم یا دزدیده شود. برای جلوگیری از این مشکل می توانید یک ردیاب شخصی را به لباس یا گردن حیوان متصل کنید.

ردیاب شخصی چگونه کار می کند؟

یک سیستم ردیابی خوب با فناوری GPS کار می کند. به طور کلی GPS فناوری است که در آن تعدادی از ماهواره ها در فضا اطلاعات مکان را با سرعت و دقت محاسبه کرده و در کسری از زمان به گیرنده های نهایی ارسال می کنند. فناوری GPS نیز در ردیابی گوشی های دزدیده شده بسیار استفاده می شود.

هنگام انتخاب ردیاب بهتر است مشخصات آن را بررسی کنید و از مجهز بودن آن به سیستم ردیابی GPS اطمینان حاصل کنید. سیستم GPS به دلیل کاهش هزینه ساخت در برخی از ردیاب ها استفاده نمی شود و سیستم هایی مانند LBS و WIFI و ... که ضعیفتر از GPS هستند جایگزین آن می شوند. ردیاب شما با دریافت موقعیت مکانی از طریق ماهواره، موقعیت جغرافیایی دقیق فرد یا مورد را جمع آوری کرده و برای شما ارسال می کند. این اطلاعات را می توان به صورت پیامک یا از طریق اینترنت ارسال کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اینصب مراجعه کنید و یا از طریق چت آنلاین سایت سوالات خود را بپرسید.





:: برچسب‌ها: ردیاب شخصی، ارزان ترین ردیاب شخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: